آنالیز رقبا، داشتن تقویم محتوایی، شخصیت استوار و صبر چه نقشی بازاریابی اینستاگرام ما می توانند داشته باشند؟
- توضیحات
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: blog
- بازدید: 543

آنالیز رقبا، داشتن تقویم محتوایی، شخصیت استوار و صبر چه نقشی بازاریابی اینستاگرام ما می توانند داشته باشند؟، داشتن استراتژی مانند داشتن یک نقشه یا برنامه مناسب برای سفر کردن است. اگر استراتژی دقیقی نداشته باشید، احتمالا در میانه راه سردرگم میشوید و معلوم نیست در آینده چه نتایجی برای وقت و هزینهای که صرف میکنید رقم خواهد خورد. بنابراین لازم است با در نظر گرفتن نکات زیر، استراتژی مناسبی را برای بازاریابی موفق در اینستاگرام تهیه کنید.
آنالیز رقبا
بعد از شناسایی مخاطب هدف، باید تحلیل دقیقی از وضعیت رقابایتان در اینستاگرام داشته باشید. با تحلیل صفحات آنها میتوانید متوجه شوید که چه نوع محتوایی در بین کاربران طرفدار بیشتری دارد و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف آنها، صفحه بهتری را بسازید. برای تحلیل بهتر حتما در پستهای آنها به مواردی همچون نرخ تعامل (تعداد لایک، کامنت)، هشتگهایی که استفاده میکنند، کپشنهایی که مینویسند و تعداد پستهایی که در هفته منتشر میکنند دقت کنید.
داشتن تقویم محتوایی
به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصویر جدید را روی صفحه خود منتشر میکنند. به عبارت دیگر، صفحات این برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر میکنند! وقتی چنین حجمی از محتوا را در صفحه خود منتشر میکنید، تشخیص اینکه پست بعدی شما چه چیزی باشد و تا به حال چه پستهایی را منتشر کردید، بسیار سخت خواهد شد.
اینجاست که باید با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفهجویی کنید و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت کنید. در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نیز بنویسید. تنها با برنامهریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت میرسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پستهای لحظه آخری میشوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا میگذارند.
داشتن شخصیتی استوار
درباره شخصیت برندتان خوب فکر کنید؟ برند شما چه ویژگیهایی دارد؟ چه ارزشهایی برای شما اهمیت پررنگتری دارند؟ دیگران درباره برند شما چگونه فکر میکنند؟ ویژگیهای رفتاری برند شما چیست؟ بازیگوش و رفیق هستید؟ ماجراجویی را دوست دارید؟ جدی و حرفهای رفتار میکنید؟
در تمام شبکههای اجتماعی باید هویتی استوار داشته باشید. با لحنی واحد صحبت کنید. احتمالا مخاطبان شما، در صورت نوسان شخصیت شما، دیگر صفحهتان را دنبال نمیکند. مثلا نمیتوانید چند پست را با لحن کاملا جدی منتشر کنید و در پستهای بعد خیلی شوخطبع و بازیگوش باشید! شخصیتی واحد و استوار را برای خود انتخاب کنید.
یکی از مثالهای بسیار خوب برای بررسی این موضوع، اکانت برند Apartment Therapy در ایسنتاگرام است. شخصیت این برند در اینستاگرام شفاف، استوار و دلپذیر است. چنین شخصیتی به مرور زمان، در پستهای شما نیز خودش را نشان میدهد و کاربران بدون آنکه حتی به لوگو یا اسم اکانت شما نگاه کنند، پست صفحه شما را در همان برخورد اول تشخیص میدهند.
از مثالهای موفق دیگر نیز میتوان به صفحه برند معروف رد بول اشاره کرد. همانطور که احتمالا در تبلیغات این برند که نوشابههای انرژیزا تولید میکند، مشاهده کردهاید، پیام رد بول به شما مملو از انرژی شدن و پرواز کردن با مصرف محصول این برند است! این پیام، در عکسها و ویدیوهای سرشار از انرژی این برند در اینستاگرام نیز دیده میشود.
داشتن صبر، اصلی اساسی در رشد صفحه اینستاگرام
ره صد ساله را یک شبه در بازاریابی اینستاگرام طی کردن، به جز مثالهای خاصی که احتمالا در ذهنتان فکر میکنید ممکن است با شرایطی بسیار خاص یک شبه معروف شده باشند!، ممکن نیست.
رشد در اینستاگرام نیازمند صرف وقت و انرژی به صورت مستمر است. پس نا امید نشوید. به هیچ عنوان اقدام به دی اکتیو کردن اینستاگرام نکنید. به هیچ عنوان روشهای غیرمعقول و آسان را برای رسیدن به موفقیت سریع در این فضا امتحان نکنید! مثلا یکی از کارهایی که در گذشته طرفداران بسیاری داشت، خرید فالوور بود! این کار باعث میشود نرخ تعامل اکانت شما به شدت کاهش یافته و پستهای شما بسیار کمتر دیده شود. به همین دلیل بسیاری اقدام به حذف فالوور فیک کردند. علاوه بر آن در تغییرات جدید اینستاگرام این فالوورها به صورت خودکار حذف میشوند!
با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که با رعایت آنها می توانید فالوور واقعی بیشتری در اینستاگرام از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله برای افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه کرد؟، را مطالعه کنید.