چگونه یک مدل بازاریابی sostac را طراحی کنیم؟ (بخش دوم)
- توضیحات
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: blog
- بازدید: 413

چگونه یک مدل بازاریابی sostac را طراحی کنیم؟ (بخش دوم)، در ادامه بررسی مراحل طراحی مدل بازاریابی sostac با ما همراه باشید تا مراحل پایانی این مدل را برای شما شرح دهیم.
چگونه یک مدل بازاریابی sostac را طراحی کنیم؟
استراتژی (strategy)
داشتن استراتژی به عنوان مرحله سوم مدل سوستاک مطرح میشود. این مورد مشخص میکند که در فعالیت دیجیتال مارکتینگ، در کنار داشتن اهداف کوچک و کوتاهمدت، چطور به هدف بلندمدت و نهایی برسید. در این مرحله، دو مورد اهمیت ویژه دارند که آن دو، جذب مخاطب و درگیر شدن موثر و مشتاقانه مخاطب با فعالیت و برند شماست.
تاکتیکها (tactics)
تاکتیکها، شامل تمام ابزار و وسایلی هستند با برنامهریزی، از آنها برای رسیدن به اهداف و برنامه بازاریابی دیجیتال خود استفاده میکنید. تاکتیکهای مورد استفاده در مدل sostac در چند مورد خلاصه میشوند:
سئو
سئو یا بهینهسازی در موتورهای جستوجوی اینترنتی، یک راه مهم و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف و پیشی گرفتن از رقبا در بازار رقابتی است.
تبلیغات کلیکی گوگل
این ابزار نیز مانند سئو، میتواند در دیده شدن کلمات کلیدی به وسیله تبلیغات گوگل ادز موثر عمل کند. همچنین با فرستادن ترافیک جستوجوی گوگل، میتوان به دیده شدن برند نیز کمک کرد.
همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)
این کار برای شرکتها، از طریق ایجاد شبکه همکاران اتفاق میافتد. در واقع همکاری در فروش یا ایجاد بازاریابی پورسانتی، یک حرکت مهم و موثر به شمار میرود و به بهتر دیده شدن برند و محصول شما کمک میکند.
بازاریابی ایمیلی
استراتژی ایمیلی از آن جهت در مدل sostac اهمیت دارد که برند شما، به وسیله ایمیل به دست حجم زیادی از مشتریان میرسد. ایمیلهایی که تیتر و محتواهای جذابی را دارا هستند، احتمال باز شدن و خوانده شدن بیشتری هم از سوی مشتریان دارند.
اقدام (action)
اقدام، بخش اجرایی کردن تمامی مراحلی است که از آنها نام بردیم. به زبان ساده، در این مرحله باید مجموعه اقداماتی را انجام دهید که وسیله آن به برنامهتان جان ببخشید و آن را به شکل عملی پیاده کنید. ایجاد محتوای خوب، لینکسازی، بازاریابی ایمیلی، توجه به سئو و مانند اینها، میتواند شما را در مرحله اکشن به هدفتان نزدیک کند.
کنترل (control)
آخرین مرحله و شاید بتوان گفت مهمترین مرحلهای که میتوانید در آن نتیجه فعالیتتان را ببینید، کنترل است. در مدل بازاریابی sostac رسیدن به مرحله آخر، با زحمت فراوان ممکن است. اما زمانی که به آن رسیدید، میتوانید نتیجه فعالیتتان را به شکل اصولی بررسی و نقاط قوت و ضعف، اشتباهات و اقدامات موثر خودتان را استخراج کنید.
در مرحله کنترل، باید تمامی تاکتیکهای مورد استفاده را در پکهای اطلاعات و آماری مشخصی بررسی کنید. برای این کار میتوانید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید و براساس آن، فعالیت و اقداماتتان را بسنجید. فراموش نکنید که فعال بودن بخش Ecommerce analytics نیز میتواند آمار فروش آنلاین شما را به طور دقیق و با بینش عمیقتری در فرایندهای استراتژی و تاکتیکها در اختیارتان بگذارد.